Home
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal302 Administrator
|
Wysłany:
Śro 16:21, 31 Sty 2007 |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 657 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Znani na całym świecie projektanci ze studia Pinifarina wyprodukują w tym roku unikatowy model Ferrari wykonany na zamówienie prywatnego kolekcjonera. Będzie to Ferrari P4/5.
Prototyp został zainspirowany legendarnym modelem 330 P4. Na świecie wyprodukowano tylko trzy sztuki tego pojazdu. Prywatny kolekcjoner, który zlecił wyprodukowanie auta to James Glickenhaus. Jest on właścicielem jednego z tych unikalnych Ferrari. Szacowana wartość samochodu to kwota rzędu 10 milionów dolarów. Konstrukcja nadchodzącego prototypu jest oparta na modelu Enzo. Samochód ma zostać zaprezentowany prawdopodobnie w sierpniu w konkursie najpiękniejszych samochodów w Pebble Beach. Nowe Ferrari oprócz dawania powodów do zaszczytu jego właścicielowi, będzie miało znaczny wpływ na sposób projektowania tego typu samochodów w przyszłości.
Glickenhaus w 2005 roku zlecił Pinifarinie, aby zbudowała jego wymarzony samochód o nadwoziu wykonanym z włókna węglowego. Do tego zadania zatrudniono tych samych ludzi, którzy byli odpowiedzialni za projektowanie Maserati Birdcage oraz Ferrari 599 GTB Fioriano, które zadebiutowało miesiąc temu na wystawie w Genewie.
W połowie zeszłego roku kontrowersyjny kolekcjoner poprosił, aby odnaleziono fabrycznie nowe Enzo i na jego podstawie zbudowano nowy prototyp. Znaleziono samochód datowany na 2003 rok, owinięty jeszcze folią ochronną. Na podstawie szczegółowych opisów stworzono komputerowo wstępny szkic samochodu. Samochód będzie miał krwistoczerwone barwy, tradycyjne dla Ferrari. W porównaniu z modelem Enzo przód samochodu został ścięty, przez co wygląda teraz bardziej agresywnie. Okazały "nos" samochodu mógł zostać zbudowany dzięki ukośnemu ułożeniu olbrzymiej chłodnicy. Z tyłu samochodu zamontowano parę podwójnych rur wydechowych pokrytych tworzywem ceramicznym. W kabinie samochodu w połączeniu z elementami z włókna węglowego zaimplementowano pełną klatkę bezpieczeństwa. Przednia szyba, dach oraz tył kabiny tworzą jednolitą, przezroczystą linię.
Według zapowiedzi kolekcjonera samochód będzie posiadał taką samą moc (651 KM) jak jego protoplasta. Ciało P4 jest jeszcze bardziej aerodynamiczne, przez co posiada większą siłę docisku do nawierzchni. Samochód został dodatkowo obniżony o 1,5 cala. Na specjalne potrzeby firma Michelin przygotowała prototypowe opony PAX Ultra High-Speed w technologii run-flat. Całkowita waga bolidu to niecałe 1300 kilogramów. W przeciwieństwie do Enzo, P4 zostanie dopuszczony do ruchu w Stanach Zjednoczonych.
Oficjalne koszta przygotowania samochodu nie zostały jeszcze oficjalnie ogłoszone, ale jak donoszą źródła, będzie to prawdopodobnie kwota o wysokości 4 milionów dolarów. Nie zaprezentowano jeszcze światu oficjalnej wizji tego samochodu, gdyż powstało kilka projektów. Ostateczna wersja ujrzy światło dzienne we wrześniu na paryskich salonach samochodowych.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|
|