Home
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal302 Administrator
|
Wysłany:
Pią 15:23, 19 Sty 2007 |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 657 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Chevrolet Volt, koncepcyjny sedan o agresywnej i sportowej stylistyce, zasilany przez układ E-flex (najnowocześniejszy napęd elektryczny GM) to samochód, który może pozwolić zapomnieć o stacjach benzynowych.
Czteroosobowy samochód elektryczny jest napędzany za pomocą akumulatora, ale wyposażono go też w silnik benzynowy, który może zostać wykorzystany w celu wytworzenia dodatkowej mocy elektrycznej umożliwiającej przebycie większego dystansu. Opracowując Volta GM bazowało na swoich doświadczeniach z 1996 roku, kiedy koncern wprowadził pojazd EV1.
EV1 był, jak twierdzi producent, niezwykłym osiągnięciem i przełomem w technologii akumulatorów. Jednak samochody elektryczne miały swoje wady. Potrafiły przejechać niewielką odległość, miały niedużo miejsca na bagaż i mało przestrzeni dla pasażerów, nie potrafiły podjeżdżać pod wzniesienia, nie można było używać w nich klimatyzacji bez ryzyka wyczerpania akumulatora oraz nie były wyposażone w żadne urządzenie, które pozwoliłoby na dalszą jazdę, gdy akumulator już się rozładował.
Chevrolet Volt ma być zupełnie nowym rodzajem pojazdu elektrycznego. Uporano się w nim z mnóstwem problemów oraz zadbano o miejsce dla pasażerów i ich bagażu. Tym samochodem można, zdaniem GM, wjeżdżać na wzniesienia, można włączyć klimatyzację i zupełnie nie martwić się o stan akumulatora.
Samochód można naładować do pełna, podłączając go do gniazda o napięciu 110 V na około sześć godzin dziennie. Kiedy jego litowo-jonowy akumulator jest naładowany do maksimum, Volt może przejechać po mieście ponad 60 kilometrów, korzystając tylko z energii elektrycznej. Kiedy zaś akumulator się wyczerpie, uruchamiany jest 3-cylindrowy turbodoładowany silnik, który pracuje ze stałą szybkością, tj. przy stałych obrotach (obr./min), aby wytworzyć prąd elektryczny i ponownie naładować akumulator. Według GM takie rozwiązanie zwiększa oszczędność paliwa i umożliwia przejechanie dłuższego dystansu. Jeśli do pracy dojeżdżasz 50 kilometrów (czyli 100 km w obie strony) i ładujesz swój samochód codziennie w czasie pracy lub po niej, twój Chevrolet Volt spali zaledwie 1,6 litra benzyny na 100 km. Ponad połowa Amerykanów ma z domu do pracy mniej niż 30 kilometrów (a więc 60 km w obie strony), z czego wynika, że gdyby jeździli oni tym samochodem, mogliby całkowicie zapomnieć o wydatkach na benzynę - twierdzi GM.
Jeśli zapomnisz naładować swojego samochodu lub wybierzesz się nim w daleką podróż, to wciąż będzie on palił zaledwie 4,7 l/100 km, wykorzystując w swoim silniku benzynę do generowania prądu. Napełniwszy bak, będziesz mógł w ten sposób przejechać nawet 1 030 kilometrów, czyli o ponad połowę więcej niż przeciętnym współczesnym samochodem. Warto tu dodać, że Chevrolet Volt wykorzystuje paliwo E85, składające się w 85% z etanolu i tylko w 15% z benzyny.
Wynalazkiem, który umożliwił urzeczywistnienie tego pomysłu, jest duży akumulator litowo-jonowy. Samochód elektryczny tego typu, zwany w środowisku technicznym "EV o rozszerzonym zasięgu", wymaga zestawu akumulatorów ważącego prawie 181 kilogramów. Część ekspertów przewiduje, że taki lub podobny akumulator może być gotowy do masowej produkcji przed 2012 rokiem, a być może już dwa lata wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|
|